onsdag den 11. april 2012

Jep.. Jeg er her endnu..

Puha - er det bare mig, eller er der gået virkelig lang tid siden jeg skrev det sidste oplæg?

Der er selvfølgelig en helt naturlig forklaring.. Jeg har ligget vandret! Nej, jeg har ikke været syg igen (bank under bordet), men jeg har haft en virkelig travl periode som lige skulle "overstås". Men nu er jeg netop hjemvendt fra to gange ferie - læs de næste blogindlæg for mere info - og så må der gøres noget ved det, so here we go:

Sidste indlæg var en lille historie om vores udfordringer i Vietnam. Siden da, er vi flyttet ud af huset i Ho Giam hos de andre piger og vi er nu flyttet ind i vores egen lejlighed. Og sikke en befrielse! Det var skønt at være så meget sammen med de andre piger, men jeg er i virkeligheden bedst til at kunne have valget mellem at være social eller alenetid - og det havde jeg bare ikke i huset i Ho Giam fordi vi boede 6 piger under samme tag. Kathrine og jeg på samme værelse i samme seng vel at mærke.. Vi er så taknemmelige som overhovedet muligt over at have fået lov til at bo hos pigerne indtil lejligheden blev klar, men det er altså rimelig anstrengende at bo i en kuffert i 3 uger.. Vi havde ingen muligheder for at pakke ud og derudover havde vi jo ikke kun tøj, men et helt hus pakket ned i poser der stod på vores værelse, så man kan måske forestille sig hvor lidt med plads vi har haft?

Nå, men ind med os i Vuon Dao huset på Lac Long Quan (nord for West Lake). Og hvor er det bare intet mindre end fantastisk! Lejligheden er lys og lækker, den lever op til vestlige standarder og så kan vi trække vejret!! Det er simpelthen skønt at komme hjem efter en lang dag på arbejde og hverken være nødsaget til at have maske på for at kunne trække vejret nogenlunde eller bekymre sig om alle de bakterier der er rundt omkring..

Vi vil meget gerne anbefale denne lejlighed til kommende studerende, så sig endelig til hvis I har brug for kontaktoplysninger..

Overfor huset hvor lejligheden ligger i, ligger en kæmpe byggeplads. Lige nu er der ikke meget ved det, men om noget tid, når de bliver færdige, kommer der til at ligge et kæmpe shoppingcenter (!!) med Big C, som er et kæmpe supermarked, diverse butikker og endda en biograf. Det bliver derfor et ret fint sted at bo med tiden.. :)

Livet går videre i Hanoi, nu med to raske piger.. :) Alle træerne er efterhånden sprunget ud og sommeren nærmer sig stille og roligt. Det er meget nemmere at se lyst på tingene nu hvor helbredet ikke er en faktor man skal bekymre sig om hele tiden, så kom an Hanoi!

- HC -



Ingen kommentarer:

Send en kommentar