torsdag den 12. april 2012

Hoi An - Here we go again!

Samme dag vi havde vores workshop tog vi afsted til Hoi An om aftenen.

Det var virkelig dejligt at være tilbage i den dejlige by - denne gang med fly!

Vi boede på samme hotel som sidst og det var helt hjemligt at komme tilbage. :) Desværre var vejret ikke det bedste - igen.. Jeg har en teori om, at det er Kathrine der har en dårlig indflydelse på vejret.. Hver gang hun nævner noget med vejret så begynder det at regne! Så vi har altid dårligt vejr når vi har ferie... Tak Kathrine! :)

Vi var hos skrædderen igen og denne gang kom vi også til at bestille alt for meget.. Jeg ved ikke helt hvad det er der sker, men lige pludselig finder man ud af alle de ting man pludselig mangler.. :) Det blev også til sko denne gang, I guess it's an addiction...

Udover shopping og generel afslapning, tog vi en tur til My Son, som er et område med gamle ruiner fra Champa-folket.

Ruiner i My Son for foden af bjerget

Ruiner i My Son

Mig som Champa-kriger

Det var en virkelig fantastisk oplevelse. Det var lidt ligesom at se en film, bortset fra at man selv var der.. Trods de mange mennesker der ankom i busser hele tiden, var der meget fredfyldt og der var sommerfugle over det hele.. Virkelig smukt!

På hjemvejen havde vi valgt en bådtur tilbage til Hoi An, for at opleve floden i Hoi An. Dette var også en virkelig hyggelig tur og vi fik frokost ombord på båden.

Båden til hjemturen

Mandag (dagen hvor vi skulle hjem sent om aftenen) ankom Signe Mejdahl med sin veninde Ida og hendes mor. Vi spiste sammen på Mango Mango, den absolut bedste restaurant i hele Hoi An, og det var super hyggeligt..

Hjemturen stod på ren luksus. Fordi mandag var en helligdag i Vietnam, var de normale pladser udsolgt, så vi fløj hjem på business class.. Det var godt nok noget af en oplevelse..

Flyveturen varede kun en time og 15 minutter, men alligevel nåede vi at få to gange våde håndklæder, drinks, kanapéer og snacks.. Det var meget sjovt at prøve, men det er vildt at tænke på at der er så stor forskel på business class og economy class på et fly, men så er det da også prøvet.. :)