Indhold: Institutionens hverdag, kultur og pædagogik
Mål: Jeg vil tilegne mig viden omkring institutionens
hverdag, kultur og pædagogik.
Hvorfor: Dette vil jeg gøre for at få en forståelse for
hvorfor pædagogerne handler som de gør i hverdagen og for at prøve at belyse
forskellene mellem en vietnamesisk og en dansk institution.
Hvordan: Ved at indgå i hverdagen i den klasse jeg er
tilknyttet og ved at spørge ind til pædagogernes handlinger og syn på den
pædagogiske praksis i Vietnam.
Hvornår: Under hele praktikken.
Hvordan dokumenteres læringsmålet: Ved at opfylde de
forskellige faglige elementer der er tilknyttet bloggen. Herudover vil jeg
ligeledes skrive yderligere blogindlæg med mine personlige oplevelser og
refleksioner. Bloggen understøttes med billeder af min hverdag.
Læringsmål 2:
Indhold: Det tværprofessionelle element
Mål: Jeg vil undersøge hvordan det tværprofessionelle
samarbejde fungerer i institutionen. Hvis ikke dette forefindes vil jeg forsøge
at danne mig et overblik over
hvilke tværprofessionelle samarbejder der kunne være givtige for institutionen.
Hvorfor: Dette vil jeg gøre for at undersøge det
tværprofessionelle samarbejdes betydning for børnene i institutionen. Ligeledes
håber jeg, at kunne finde ud af hvordan vietnameserne ser at den pædagogiske
profession kan bidrage til et tværprofessionelt samarbejde.
Hvordan: Ved at stifte bekendtskab med de forskellige
professioner der er tilknyttet institutionen. Derudover vil jeg benytte mig af
den daglige leder for at få uddybet de tværprofessionelle samarbejdspartneres
funktioner i og omkring institutionen.
Hvornår: Under hele praktikken.
Hvordan dokumenteres læringsmålet: Ved at nedskrive mine
observationer, refleksioner og resultater i min blog og i mit
tværprofessionelle element.
Læringsmål 3:
Indhold: Linjefag (Udtryk, Musik og Drama)
Mål: Jeg vil lave et pædagogisk projekt med henblik på
Udtryk, Musik og Drama med hele klassen eller en udvalgt gruppe i den klasse
jeg er tilknyttet.
Hvorfor: For at lære børnene at samarbejde om en æstetisk
proces og for at finde en fælles platform hvor børnene og jeg kan arbejde
sammen trods kultur- og sprogforskelle.
Hvordan: Ved at lave et dukketeater fra bunden med børnene.
Fortællingen kan eventuelt bygge på et dansk eventyr/fortælling, for at lære
børnene en smule om dansk kultur.
Hvornår: I april/maj.
Hvordan dokumenteres læringsmålet: Jeg vil dokumentere
processen ved at tage billeder undervejs og ligeledes beskrive forløbet på min
blog. Derudover vil jeg, hvis muligt, få arrangeret at børnene skal fremføre
teaterstykket for deres forældre og dermed filme stykket.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar