Fagligt element C - Læringsmål

Læringsmål 1:

Indhold: Institutionens hverdag, kultur og pædagogik

Mål: Jeg vil tilegne mig viden omkring institutionens hverdag, kultur og pædagogik.

Hvorfor: Dette vil jeg gøre for at få en forståelse for hvorfor pædagogerne handler som de gør i hverdagen og for at prøve at belyse forskellene mellem en vietnamesisk og en dansk institution.

Hvordan: Ved at indgå i hverdagen i den klasse jeg er tilknyttet og ved at spørge ind til pædagogernes handlinger og syn på den pædagogiske praksis i Vietnam.

Hvornår: Under hele praktikken.

Hvordan dokumenteres læringsmålet: Ved at opfylde de forskellige faglige elementer der er tilknyttet bloggen. Herudover vil jeg ligeledes skrive yderligere blogindlæg med mine personlige oplevelser og refleksioner. Bloggen understøttes med billeder af min hverdag.

Læringsmål 2:

Indhold: Det tværprofessionelle element

Mål: Jeg vil undersøge hvordan det tværprofessionelle samarbejde fungerer i institutionen. Hvis ikke dette forefindes vil jeg forsøge at danne mig  et overblik over hvilke tværprofessionelle samarbejder der kunne være givtige for institutionen.

Hvorfor: Dette vil jeg gøre for at undersøge det tværprofessionelle samarbejdes betydning for børnene i institutionen. Ligeledes håber jeg, at kunne finde ud af hvordan vietnameserne ser at den pædagogiske profession kan bidrage til et tværprofessionelt samarbejde.

Hvordan: Ved at stifte bekendtskab med de forskellige professioner der er tilknyttet institutionen. Derudover vil jeg benytte mig af den daglige leder for at få uddybet de tværprofessionelle samarbejdspartneres funktioner i og omkring institutionen.

Hvornår: Under hele praktikken.

Hvordan dokumenteres læringsmålet: Ved at nedskrive mine observationer, refleksioner og resultater i min blog og i mit tværprofessionelle element.

Læringsmål 3:

Indhold: Linjefag (Udtryk, Musik og Drama)

Mål: Jeg vil lave et pædagogisk projekt med henblik på Udtryk, Musik og Drama med hele klassen eller en udvalgt gruppe i den klasse jeg er tilknyttet.

Hvorfor: For at lære børnene at samarbejde om en æstetisk proces og for at finde en fælles platform hvor børnene og jeg kan arbejde sammen trods kultur- og sprogforskelle.

Hvordan: Ved at lave et dukketeater fra bunden med børnene. Fortællingen kan eventuelt bygge på et dansk eventyr/fortælling, for at lære børnene en smule om dansk kultur.

Hvornår: I april/maj.

Hvordan dokumenteres læringsmålet: Jeg vil dokumentere processen ved at tage billeder undervejs og ligeledes beskrive forløbet på min blog. Derudover vil jeg, hvis muligt, få arrangeret at børnene skal fremføre teaterstykket for deres forældre og dermed filme stykket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar